Moduł Windykacja umożliwia automatyczne egzekwowanie procedury windykacji należności na podstawie zdefiniowanej przez użytkownika ścieżki windykacji.
W przypadku wykrycia przeterminowanych należności ATsystem automatycznie wyśle wiadomość do wskazanego adresata (do wybóru automatycznie przydzielani na podstaiwe danych faktury - prowadzący, koordynator, dyrektor, księgowość lub klient) z informacji o konieczności podjęcia niezbędnych działań wg procedury windykacji, typowe działania dostępne w każdym ATsystemie:
-
przypomnienie e-mail przed terminem płatności,
-
przypomnienie e-mail po terminie płatności,
-
wysłanie wezwania do zapłaty nr 1,
-
wysłanie wezwania do zapłaty nr 2,
-
wpis do Krajowego Rejestru Długów,
-
skierowanie sprawy do prawnika, sądu lub firmy windykacyjnej.
Procedura windykacyjna może być uruchamiana automatycznie - codziennie o określonej godzinie lub ręcznie za pomocą kliknięcia przycisku w module Windykacji.
Po uruchomieniu procedury zapisywany jest szczegółowy dziennik z jej wykonania, który jest dostępny dla użytkownika w systemie w module Windykacja lub też może zostać wysłany jako wiadomość do użytkowników wskazanych w Ustawieniach.
Korzyści jakie daje zastosowanie modułu Windykacji:
-
automatyczne przypomnienia dla klientów o zbliżających się i przekroczonych terminach płatności,
-
automatyczne przypomnienia dla pracowników zgodne z procedurą windykacji,
-
możliwość elastycznego konfigurowania procedury do wymagań firmy,
-
automatyczne generowanie wezwań do zapłaty oraz not odsetkowych,
-
dostęp do historii procedury windykacyjnej.